Този сайт използва бисквитки, за да ви предложи по-добро преживяване. Може да се запознаете с подробна информация тук.

Масло за компресори

Масло за компресори

Защо трябва да се използва качествено масло и трябва да се подменя навреме за удължаване на експлоатацията на устройствата?

 Маслото за компресори осигурява стабилна работа на двигателя и намалява износването на триещите се части. Също така има смазочно масло за пневматични инструменти, което се използва. 
За да се гарантира безпроблемна работа на компресора, нивото на маслото трябва да се поддържа на желаното ниво, като се налива в картера. В допълнение, трябва да има редовна подмяна на маслото което е важно за състава му: първата смяна да се извършва след 50 100 часа работа на компресора, следващата смяна не по-рано от 300 часа (периода зависи от препоръките на производителя). 

Качествените масла за компресори осигуряват: 

  • смазване на триещите се части на двигателя и намаляване на тяхното износване, 
  • ефективно уплътняване на празнини, 
  • охлаждане на отоплителните части на компресора, 
  • увеличаване на плътността на компресионните камери в буталните компресори
  • намаляване на детонацията на двигателя по време на работа. 

 Всичко това може да се гарантира само от качествени маркови масла, които са устойчиви на стареене, добри антикорозионни свойства, устойчивост на окисляване и не са склонни към образуване на нагар. 

Класификация на маслата според предназначението им:

  • Масло за бутални компресори за този тип оборудване смазващия състав трябва да е с добри характеристики: смазката е в контакт с компресирания въздух, който се нагрява до висока температура. Следователно, смазочният материал трябва да отговаря на определени изисквания: да издържа на температура най-малко 170-180 С. Добавките трябва да бъдат с много високо качество, за да се избегне възможността от въглеродни отлагания върху частите на двигателя. Разбира се, тя трябва да има висока термична и оксидативна стабилност. 
  • Масло за винтови компресори този тип оборудване изисква смазочна композиция, която има уплътняващи свойства, поради което индексът на вискозитета трябва да е поне 7 кв мм/ц. Това ще уплътни празнините между зъбите и кухините на механизма. Температурата на запалване на състава не трябва да надвишава 180 С. Така се осигурява стабилно охлаждане на сгъстяващата се пара. 

Разновидностите на маслата по състав са: 

  • Минералното масло е много достъпно, така че се използва за компресор в дома или в работилницата. Допустимата температура на нагряване по време на работа не трябва да надвишава, като правило, 80 90 C. Времето за замяна на масло с такъв състав не надвишава 2000-4000 часа. 
  • Синтетично масло има стабилен вискозитет в широк температурен диапазон и следователно е по-гъвкав от минералното, и може да се слага в компресора дори и на открито, дори и през зимата. Цената за такъв вид на състава на маслото е по-висока от тази за минералното, но експлоатационният живот е два пъти по-дълъг: времето преди да се подмени достига 8000 часа. 

Какво означава маркировката? 

 Означените за въздушен компресор масла, както и за двигател, са съгласно класификацията на SAE, което помага да определите такива важни фактори като вискозитет и температурния диапазон на използване. 
Летните масла са маркирани: SAE 20, SAE 30, SAE 60 и др. За зимните масла има маркировка W (зима). Например, SAE 20W показва, че продуктът е предназначен за зимна употреба и неговият вискозитет позволява ефективно използване при температури до -20 С

Трябва да се вземат в предвид и някои от важните функции маслата: 

  • Обем. Обикновено разфасовки се продават в 1-литрови бутилки това е достатъчно за подмяна и периодично допълване в двигателя. Съществуват и масла, опаковани в туби от 4-10-18 кг; купуват ги обикновено за производствени цели, когато е необходимо да се поддържат няколко единици. 
  • Допустима температура на загряване. Съставът на този параметър трябва да бъде избран въз основа на работната температура на компресора.Най-ефективните продукти са тези, които могат да издържат на нагряване до 200 - 220 С
  • Температура на замръзване. Тази стойност зависи от състава и от неговия вискозитет. По този начин в минералните масла долната температурна граница обикновено достига -10 С, в синтетични масла може да достигне -30 С

 В категориите на нашия уебсайт представяме компресорно масло за бутални и винтови компресори и за пневматични инструменти. Ние предлагаме продукти от водещи производители на въздушни компресори. 
Ние предлагаме компресорни масла за системи със сгъстен въздух в цялата страна с доставка, обадете ни се! Можете да получите повече информация за условията и разходите за доставка от нашите мениджъри.

Показване:
Подреждане по:

Масло за пневмoгрупи и инструменти GAV SPRINTER ADVP 22

Специално масло за пневматични групи ипневматични инструменти, което е течност специално разработено..

21.45 лв. без ДДС: 21.45 лв.